لوله کاروگیت سایز 1600 میلیمتر

لوله کاروگیت سایز 1600 میلیمتر

لوله کاروگیت 1600 میلیمتر، یکی از سایزهای مهم انواع لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی محسوب می شود. اگرچه میزان محبوبیت و کاربرد های این سایز از تجهیزات، به نسبت کمتر از قطر دهانه‌ی 1800 میلیمتر محسوب میشود. انواع لوله کاروگیت 1600 میلیمتر یا همان سایز 64 اینچ را میتوان در کاربردهای متنوعی بکار برد. درواقع از احداث پل ها و زیرسازی جاده ها و معابر بین شهری و کانیوهای بزرگ شهری گرفته تا طراحی و تولید مخازن نگهداری سیالات شیمیایی و سپتیک تانکها؛ اجرای همه و همه‌ی این موارد عنوان شده، با استفاده از این محصولات ممکن است.

با توجه به اهمیت لوله کاروگیت 1600 در پروژه های انتقال آب و فاضلاب در این صفحه از سایت به معرفی لوله مزبور می پردازیم. هزینه خرید لوله‌های کاروگیت سایز 1600 در پایینترین مقاومت مکانیکی، به ازای هر متر 4.500.000 تومان می‌یاشد. ضمن اینکه در مقاومت های مکانیکی بالا، به ازای هر متر 11.150.000 تومان توسط گروه صنعتی پایپ گستر عرضه میگردد.

مشخصات فنی لوله کاروگیت سایز 1600 میلیمتر

کاربرد لوله پلی اتیلن دوجداره 1600 میلیمتر

انجام بسیاری از پروژه‌های عمرانی ایران و سراسر جهان با استفاده از لوله کاروگیت 1600 میلیمتر محقق می‌‌شود. شرکت پایپ گستر با توجه به نیاز و درخواست گسترده مشتریان عزیز جهت تامین خطوط انتقالی در شبکه های اصلی فاضلاب، منهول سازی، مخزن سازی، انتقال آب رودخانه ها بصورت ثقلی و زیر جاده ها برای رد کردن آب به لیست محصولات خود لوله کاروگیت ۱۶۰۰ میلیمتر را نیز افزوده است. ازهمین رو تمامی مهندسین طراح و مجریان پروژه های عمرانی، بایستی به مشخصات فنی لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 1600 میلیمتر توجه داشته باشند:

  • قطر لوله به اینچ: لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 64 اینچ.
  • شرایط تولید بلحاظ مقاومت مکانیکی: قابلیت ساخت اینگونه تجهیزات از مقاومت مکانیکی 8 الی 64 کیلونیوتن بر مترمکعب. (و البته امکان ساخت با مقاومت مکانیکی 128 KN/M3؛ در صورت ثبت درخواست سفارشی)
  • شرایط تولید بلحاظ اتصال/عدم اتصال کوپلر: بصورت عادی، این سایز از لوله ها (64 اینچ) بدون کوپلر سرخود تولید میشوند. مگر اینکه خریدار درخواست نصب در هنگام تولید را داشته باشد.
  • طول شاخه‌های تولید پایپ پلی اتیلن دوجداره سایز 1600: 3، 6 و 12 متر. (در حالت مسلح، شاخه های 9 متری نیز تولید میگردد)
  • ضخامت داخلی پایپ کاروگیت سایز 1600 میلیمتر: 1592±2 mm.
  • ارتفاع پروفیل: 140±3 میلیمتر.
  • عدد شاخص جریان مذاب تست: کمتر یا مساوی 0.7.
  • کمترین و بیشترین وزن لوله‌های کاروگیت 1600 میلیمتر در مقاومت مکانیکی 8 الی 64 (KN/M3) بدون کوپلر: 5 الی 230 کیلوگرم.
  • کمترین و بیشترین وزن لوله‌های کاروگیت 1600 میلیمتر در مقاومت مکانیکی 8 الی 64 (KN/M3) با کوپلر: اندکی بیشتر از اعداد درج شده در حالت بدون کوپلر خواهد بود. (چندین کیلو اضافه تر)

قطر خارجی لوله کاروگیت سایز 1600 میلیمتر

توجه به قطر خارجی لوله کاروگیت ساز 1600 میلیمتر، از چندین جهت حائز اهمیت است. اول آنکه بسته به میزان مقاومت مکانیکی محصول، قطر خارجی لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلاب 1600 میلیمتر، دستخوش تغییر میشود. چنانکه باید گفت:

جداولی که همواره یک عدد واحد را برای قطر خارجی لوله کاروگیت 1600 میلیمتر ارائه میکنند، جداول ناقصی می باشند. زیرا قطر خارجی پایپ های 64 اینچ در مقاومت های مکانیکی از 8 تا 64 کیلو نیوتون بر متر مکعب، از 1740 تا 1850 میلیمتر متغیر خواهد بود.

دوم آنکه برای حفر ترانشه ها و نصب دفنی لوله‌های موردنظر، توجه به قطر خارجی آنها بسیار پراهمیت است. بطوریکه حتی تا 25 سانتیمتر نیز شاهد بیشتر بودن اندازه‌ی کلی لوله برای قرارگیری در ترانشه ها هستیم. (در مقاومت های مکانیکی بالا)

این درحالیست که برای محاسبه‌ی مطابقت لوله با دبی عبوری، قطر داخلی پایپ‌های کاروگیت مورد بررسی قرار میگیرد.

تأثیر وزن بر قیمت لوله PE دوجداره فاضلابی 64 اینچ

وزن محصول، یکی از عوامل مهم موثر بر قیمت لوله کاروگیت 1600 میلیمتر می باشد. البته مولفه‌ی «وزن»، خود از پارامترهای دیگری تأثیرپذیر خواهد بود. یکی از مهمترین موارد، بدون شک میزان مقاومت مکانیکی لوله 64 اینچ خواهد بود. بطوریکه باید گفت:

وزن لوله کاروگیت با سایز مشابه 1600 میلیمتر و با مقاومت های مکانیکی 8 کیلونیوتن بر مترمکعب و 64 کیلونیوتن بر مترمکعب، به ترتیب برابرست با 103.5 و 230 کیلوگرم به ازای هر متر. یعنی 126.5 کیلوگرم اختلاف؛ در هر متر از لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 1600 میلیمتر!!

طول لوله‌های تولیدی، نوع مواد اولیه و… نیز از جمله پارامترهای موثر بر وزن محسوب می شوند. بنابراین مستقیماَ در افزایش یا کاهش قیمت ها موثر خواهند بود.

کاربرد لوله کاروگیت 1600 میلیمتر

کاربرد لوله کاروگیت 1600 میلیمترمهمترین کاربرد های لوله پلی اتیلن دوجداره 1600 میلیمتر عبارت است از:

  • انتقال خطوط سیالات بصورت ثقلی. (بطور مشخص پروژه های آبرسانی گسترده و با مسیر طولانی)
  • انتقال فاضلاب شهرک های صنعتی، شهرها، پالایشگاه ها و پساب های شیمیایی کارخانجات و تولیدی ها
  • ساخت انواع منهول فاضلابی
  • ساخت مخزن های سپتیک تانک، چربیگیر، ایمهاف تانک، مخزن دخیره سازی فاضلاب، مخزن نگهداری فاضلاب و آب و دیگر سیالات
  • طراحی و تولید انواع مخزن اسید کاروگیت
  • زیر جاده ها برای ایجاد پل و مسیر گذر
  • زیرسازی بستر پروژه های عمرانی و پروژه های راه و شهرسازی
  • ایجاد دهانه های بزرگ برای رودخانه‌های دائمی عبورکننده از کوه ها؛ جهت اتصال به کانال‌های هدایت آب کشاورزی
  • دیواره چای های عمیق
  • لوله زهکشی جهت تخیله آب زمین های بالادست
  • مناسب برای ایجاد حوضچه های پرورش ماهی و سایر آبزیان

لازم به ذکر است که عمدتاَ در کاربردهای مشابه، از لوله های محبوب سایز 1800 میلیمتر استفاده میشود. اما بطورکلی لوله کاروگیت 1600 میلیمتری در مقاومت های 8 و 16 و 31.5 و 64 کیلیونیوتن با وزن حدود 95 تا 220 کیلوگرم (مطابق استانداردهای تأیید شده)، بر اساس نیاز و کاربرد مشتری بعد از اعلام به کارشناسان مجموعه پایپ گستر طراحی و محاسبه و تولید میگردد. این نشانگر مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار وارده از سوی خاک بهنگام دفن در اعماق زمین می باشد. این لوله را شما می توانید تا هر عمقی از زمین نیز دفن کنید. (غالباَ تا 14 متر قابل تضمین بوده و مطابق اصول مهندسی‌ساخت می باشد)

گارانتی لوله کاروگیت سایز 1600 میلیمتر در صورت دفن با اصول مهندسی 50 سال و درصورت جایگذاری بدون رعایت اصول مهندسی تا 20 سال نیز می باشد.

لوله کاروگیت سایز 1600 در لیفت استیشن

یکی از کاربرد های لوله کاروگیت 1600 میلیمتر، نصب آن در لیفت استیشن ها می باشد. لیفت استیشن یا ایستگاه پمپاژ فاضلاب، عمدتاَ در مکانهایی اجرایی می شود که نیاز به حرکت صعودی فاضلاب ها وجود دارد. برای درک هرچه بهتر این موضوع، تصور کنید که برای هدایت فاضلابها از مناطق مسکونی مختلفی به واحدهای تصفیه شهری، با سربالایی مواجه هستیم. یعنی مسیر انتقال جریانات فاضلابی دارای شیب رو به بالاست و این مسئله میتواند حرکت ثقلی و مناسب فاضلاب ها را تحت الشعاع قرار دهد. فلذا ایستگاه های پمپاژ فاضلاب در چنین نقاطی ساخته میشوند تا با پمپاژ جریان، هدایت بی مشکل آن را تضمین کنند.

وجود مخازن نگهداری فاضلاب در لیفت استیشن ها، حتمی و ضروریست. بنابراین میتوان از لوله کاروگیت سایز 1600 میلیمتر (و سایر سایزبندی ها) استفاده نمود. همچنین انواع لوله های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی در ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب، برای نیازهای دیگری نیز بکار میروند.

هدایت فاضلاب توسط لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 64 اینچ

هدایت فاضلاب توسط لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 64 اینچ

فاضلاب های خانگی برای:

  • عدم آلوده سازی محیط زیست و محله های مسکونی،
  • و انتقال به واحدهای تصفیه فاضلاب شهری،

نیاز به سیستم های جمع آوری، انتقال و دفع دارند. عمدتاَ سیستمها یا کانال های انتقال فاضلاب از لوله های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی تشکیل می شوند. لوله کاروگیت 1600 میلیمتر نیز یکی از سایزهای مورد استفاده در خطوط جمع‌آوری و انتقال فاضلاب محسوب میشود. درحقیقت این پایپ ها به دلایلی نظیر:

  • مقاومت بسیار بالا،
  • تحمل فشارهای خارجی،
  • قابلیت نصب دفنی تا 14 متر،
  • عدم گیر کردن گل و لای و مواد جامد به سطح داخلی کاروگیت ها (بدلیل صاف‌بودن کامل سطح درونی لوله)،
  • نصب ساده و ماندگاری طولانی‌مدت،
  • عدم بروز واکنش میان لوله کاروگیت سایز 1600 میلیمتر (64 اینچ) با مواد شیمیایی فاضلابها،
  • وجود سایزبندی گسترده برای لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلاب،

و غیره، در سیستم های جمع آوری و انتقال فاضلاب ها بکار گرفته می شوند.

لوله اسپیرال کاروگیت مسلح سایز 1600

گونه‌های لوله کاروگیت اسپیرال مسلح سایز 1600 میلیمتر را میتوان از دو منظر کاربرد عملیاتی و ویژگیهای ماهیتی مورد بررسی قرار داد:

  1. کاربرد عملیاتی لوله کاروگیت مسلح 1600 میلیمتر:

عمدتاَ لوله‌های فلزی قدیمی سیستم‌های هدایت فاضلاب شهری و روستایی، دچار پوسیدگی شده و نیاز به تعویض دارند. زیرا در قدیم، از یکسو روکشهای مقاوم بر روی فولاد کار گذاشته نمیشد و از سوی دیگر، بطورکلی فلزها در معرض آب و رطوبت دچار خوردگی و پوسیدگی میشوند. لوله‌های اسپیرال مسلح جدید، گزینه‌ی جذاب، مناسب و کارآمدی برای جایگزینی پایپهای قدیمی فلزی هستند. سیستم های زهکشی آب نزولات جوی نیز، یکی دیگر از کاربریهای متقاضی لوله‌های مذکور محسوب میشود.

  1. ویژگیهای ماهیتی لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی مسلح:

بسیاری از افراد با توجه به افزوده شدن ورقهای فلزی، نگران از دست رفتن خاصیتهای انعطاف پذیری لوله های اسپیرال کاروگیت مسلح 1600 میلیمتر هستند. این در حالیست که خاصیت انعطاف‌پذیری این لوله‌ها به‌هیچ عنوان کاهش نیافته و تنها مقاومتشان افزایش می‌یابد. پایپهای اسپیرال مسلح، در برابر تکانه های شدید نیز عملکرد کم نظیری ارائه میکنند. بطوری که با توجه به مقاومت حلقوی بالایشان، عمدتاَ نه آسیب می بینند. و نه در معرض جایجایی و حرکت شدید خاصی قرار می گیرند. مدلهای لوله مسلح اسپیرال از ترکیب:

  • ورق های گالوانیزه و ورقهای ST12
  • و چسب ها و اجزای اتصال دهنده،

به اضافه‌ی لوله اسپیرال کاروگیت 1600 میلیمتر، ابداع شده اند.

واشر epdm برای لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 1600

قیمت لوله کاروگیت 1600

واشرهای EPDM دارای کاربردهای فراوانی هستند. یکی از مهمترین کاربردهای این واشرها بمنظور درزگیری لوله های کاروگیت 1600 میلیمتر برای اتصال است. همچنین بمنظور:

  • درزگیری
  • و عدم نشت سیال،

از محصولات جانبی ساخته شده از لوله کاروگیت 1600 میلیمتر نیز بکار گرفته می شوند. اینگونه واشرها به صورت دایره ای و غالباَ به رنگ سیاه طراحی می شوند. یکی دیگر از کاربردهای اساسی این تجهیزات، قابلیت تنظیم بار پیچ و مهره می باشد. بطوریکه میتواند نوعی اصطکاک بین قطعه های مهره و پیچ بوجود بیاورد و مانع بازشدنشان شود. بدلیل ساخت شدن واشر EPDM از متریالهای «پروپیلن و اتیلن»، این واشرها قابلیتهایی همچون:

  • عملکرد عایقی در برابر گازها و سیالات مایع،
  • عملکرد ارتجاعی عالی و عدم دفرمگی،
  • قیمت بسیار مناسب،
  • مقاومت در برابر ساییده شدن،
  • ایستادگی عالی در مقابل پاره شدن،
  • عدم واکنشدهی با اسیدها و سیالات شیمیایی،
  • قابلیت جایگزینی به جای ایزوگام ها،

و… را ارائه می دهند. فارغ از بکارگیری در اتصالات و آب بندی لوله های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 1600 میلیمتر، درواقع اهمیت جایگزینی این واشرها به جای ایزوگام به موارد زیست محیطی مربوط می شود. بطوری که واشرهای EPDM را به راحتی میتوان از عناصر پلیمری تولید نمود. اما ایزوگام ها مستقیماَ از مشتقات نفت بشمار می آیند.

قیمت لوله کاروگیت 1600

قیمت لوله کاروگیت ۱۶۰۰ میلیمتر با توجه به عوامل موثر متعددی تعیین می گردد. برخی از فاکتورها همواره در تعیین قیمت این لوله ها مورد غفلت واقع شده اند. عواملی نظیر:

  • میزان خاکی که روی لوله کاروگیت می آید؛
  • و این نکته که آیا تردد و بار ترافیکی بر روی لوله اسپیرال و خاک بالادست لوله پلی اتیلن دوجداره، وجود دارد یا نه؟!. (منظور ترافیکی یا غیر ترافیکی بودن لوله کاروگیت است)

عوامل موثر دیگری همانند میزان مقاومت مکانیکی نیز شدیداَ در افزایش قیمتها موثر می باشند. چنانکه میتوان «سایز دهانه و مقاومت مکانیکی» را به عنوان 2 فاکتور اصلی تعیین کننده‌ی هزینه‌ها بشمار آورد. گرید ماده اولیه، یکی دیگر از مولفه‌های موثر بر قیمت لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 1600 میلیمتر می‌باشد. علاوه بر نوع گرید، مقدار خلوص مواد ساخت نیز بسیار حائز اهمیت است. بایستی بدانید که گاهاَ به مواد ساخت ابتدایی، گرانول اضافه میشود تا محصول نهایی ارزانتری بدست آید. امری که شدیداَ در کاهش کیفیت این محصولات موثر خواهد بود!!. عوامل دیگری نظیر:

  • طول پایپ‌های تولیدی،
  • کیفیت ساخت،
  • مدل تولید (لوله‌های کاروگیت سایز 1600، به روش اسپیرال کاروگیت تولید می شوند)
  • مارک شرکت تولید کننده،
  • سود شرکت سازنده و هزینه های جانبی تولید و…

نیز بر افزایش یا کاهش هزینه های نهایی تأثیر خواهند داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیست قیمت لوله کاروگیت 1600، می‌توانید به صفحه لوله کاروگیت مراجعه کنید. امکان تماس تلفنی نیز برای تمامی مشتریان گرامی فراهم می‌باشد.

بارگیری لوله‌های پلی اتیلن دوجداره 64 اینچ

تولید در شاخه های ۳ و 6 و 9 و حتی 12 متری میسر بوده و از آنجایی که لوله کاروگیت 1600 میلیمتری بدون کوپلر واشر می باشد، اتصال بیشتر از طریق جوش اکستروژن و در برخی مواقع با استفاده از جوش الکتروفیوژن میباشد. مقدار بارگیری لوله های کاروگیت ۱۶۰۰ میلیمتر در هر تریلی ۱۲ متر طول میباشد.

اشتراک گذاری در : share   share   share   share   share  

دیدگاه خود را وارد کنید.