لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر

لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر

لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر یکی از پر کاربردترین لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی برای جمع آوری فاضلاب در شهرها و روستاها می باشد.

این نوع از لوله پلی اتیلن دوجداره پلی اتیلن دارای قطر بیرونی حدود 1600 میلیمتر و قطر داخلی 1400 میلیمتر است. بخاطر نزدیک بودن به قطر 1500 میلیمتر، امکان اینکه در هنگام خرید با عنوان لوله 1.5 متر درخواست شود نیز وجود دارد که منظور از 1.5 همان لوله 1400 میلیمتر با قطر خارجی 1600 میلیمتر است.

همانطور که مستحضرید لوله کاروگیت های تولید شده در کارخانه شرکت پایپ گستر از قطر 1200 میلیمتر به بالا از طریق جوش پلی اتیلنی بهم متصل می‌شوند. لوله‌های اسپیرال کاروگیت سایز 1400 میلیمتر در شاخه‌های 3 و 6 و 12 متری قابل تولید بوده و بصورت روتین در سایز 6 متری تولید و دپو میگردد.

لوله کاروگیت 1400

چون قطر لوله کاروگیت 1400 میلیمتر زیاد است، گاهی مشتریان درخواست دارند که بین هر 6 متر لوله تولید شده در کارخانه پایپ گستر (بصورت عمومی تولید در شاخه‌های 6 متری صورت میگیرد)، برشی دقیق از وسط لوله ایجاد شده و دو شاخه 3 متری مونتاژ میگردد. این کم کردن طول لوله دوجداره پلی اتیلن 1400 میلیمتر به متراژهای کمتر، باعث:

  • سهولت در امر جابجایی و
  • حمل با انواع کامیونت های باربری تا محل پروژه،

می گردد.

لوله کاروگیت 1400 میلیمتری بر اساس درخواست مشتری و نوع کاربری بعنوان دیواره چاه، منهول فاضلاب، زیر جاده‌ها، مخازن دفنی یا غیر دفنی و شبکه‌های فاضلاب در مقاومت های 16 کیلونیوتن با وزن تقریبی هر متر 107 کیلوگرم، مقاومت 31.5 کیلونیوتن با وزن حدود 135 کیلوگرم و با مقاومت 64 کیلونیوتن با وزن حدود 168 کیلوگرم تولید میگردد.

همانطور که میدانید پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی و اسیدی و بازی مقاومت بالایی داشته و اصلا خورده نمیشود. در نتیجه از لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر در بخش های صنعتی سیال های اسیدی هم استفاده میشود. این سایز لوله دوجداره پلی اتیلن هم همانند دیگر سایزها (لوله‌های پلی اتیلن بالای 1200 میلیمتر تا 3000 میلیمتر) بصورت اسپیرال کاروگیت به بازار عرضه می گردد. مقدار بارگیری لوله‌های کاروگیت ۱۴۰۰ میلیمتر در هر تریلی ۱۲ متر طول میباشد.

پس پیشنهاد می کنیم برای خرید لوله کاروگیت اسپیرال سایز 1400 میلیمتر , با کارشناسان شرکت پایپ گستر تماس بگیرید تا از کیفیت بالای محصولات تولیدی این مجموعه مطلع گردید.

موارد کاربرد لوله کاروگیت 1400 میلیمتر

موارد کاربرد لوله کاروگیت 1400 میلیمتر

مجموعاَ پیش از هر مسئله ای، باید گفت که لوله کاروگیت 1400 میلیمتر دارای کاربرد هایی نزدیک به لوله‌های سایز 1200 و 1600 میلیمتر می‌باشد. این تجهیزات که در رنج عددی قطرهای «متوسط به بالا» دسته بندی میشوند، عمدتاَ به منظور برطرف سازی نیازهای زیر بکار می روند:

  • ساخت چاهک های دپوی زباله
  • ساخت حوضچه‌های پرورش آبزیان
  • نصب بعنوان پل های تردد عابران
  • اجرای کالورت در نقاط صعب العبور
  • طراحی و تولید سپتیک تانک پلی اتیلن، چربی گیرهای فایبرگلاسی بزرگ، منهول ها و… از لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر
  • نصب در لیفت استیشن های فاضلاب
  • تولید انواع مخازن نگهداری اسید ها و سایر سیالات شیمیایی
  • مناسب برای انتقال ثقلی آبها با دبی بالا؛ از دریاچه‌ها، مردابها و آبگیرهای بزرگ و…
  • استفاده در پروژه‌های گازرسانی بزرگ
  • نصب در سیستم های توزیع و هدایت فاضلاب شهری. (و قابلیت جایگزینی به جای لوله‌های آسیب دیده و پوسیده‌ی فولادی)
  • زیرسازی جاده‌های بزرگ

ساخت کالورت با لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 1400

یکی از موارد استفاده از انواع لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر، بکارگیری آن در نقش کالورت است. کالورت درحقیقت به خروجی های آبروهایی گفته میشود که بایستی در طبیعت به مسیر خود ادامه دهند؛ و یا به یک جریان دیگر پیوندند. بعنوان مثال ممکنست که یک مسیر پیاده رو یا سواره‌رو، مسیر یک رودخانه را قطع کند. برای اینکه مشکلی در مسیر طبیعی رودخانه بوجود نیاید و اکوسیستم دستخوش تغییرات منفی نشود، در دو طرف معبر دو عدد لوله کاروگیت 1400 میلیمتر کار گذاشته میشود تا رودخانه مسیر عبوری خود را حفظ کند. (در عین حال افراد و ماشینها نیز میتوانند به راحتی از روی معبر حرکت کنند)

ضمناَ گاهاَ نیاز است که آب از مسیر پرفشارتر به یک جوی یا مسیر جریان دیگر، بپیوندد. دراین شرایط نیز دهانه‌های آبریز یا همان کالورت در میان:

  • صخره‌های طبیعی؛ یا
  • معابر دستساز،

کار گذاشته میشوند و به عبور بی دردسر آب کمک میکنند. اگرچه که برای مورد دوم، معمولاَ از لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی با قطر کمتر استفاده میشود. دلیل اصلی استفاده از پایپ های کاروگیتی، اینست که کالورت ها عمدتاَ در نقاط جنگلی، صخره ای و بطورکلی صعب العبور نصب میشوند. درنتیجه از یکسو این لوله‌ها بسیار سبک بوده و حمل آنها بسیار راحت‌تر از عناصر بتنی و فولادی است. و از سوی دیگر، مقاومتشان در برابر خراش، ضربه و نیروهای جانبی بسیار ستودنیست.

نکته: در بسیاری از چشمه‌ها، لوله‌های انشعابی تعبیه شده است تا مردم بتوانند از آب گوارای چشمه‌ها بهره مند شوند. غالباَ استفاده از کاروگیت های با قطر کوچک، بهترین گزینه برای این امر است.

تولید مخازن نگهداری سیالات شیمیایی با لوله کاروگیت 1400

انواع مخزن اسید و مخازن نگهداری سیالات شیمیایی را میتوان از متریالهای مختلفی نظیر:

  • لوله کاروگیت،
  • پلی اتیلن،
  • استیل،
  • فایبرگلاس،
  • پلی پروپیلن

و… طراحی و تولید نمود. دراین میان با توجه به ویژگیهای فراوانی نظیر استحکام بالا، خاصیت هیدرولیکی عالی، ماندگاری زیاد، عایق مناسب گرما و نور، قابلیت نصب در انواع شرایط اقلیمی، راه اندازی ساده و سریع و غیره، خرید مخازن بزرگ ساخته‌شده از لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. پلی اتیلن دوجداره، عملکرد فوق العاده ای را در برابر مواد شیمیایی و اسیدها از خود نشان میدهد. فلذا یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره سازی اسیدهای با غلظت مشخص محسوب میشود. بخاطر داشته باشید که سپتیک تانک های فاضلاب نیز به نوعی در زمره‌ی مخازن عملکردی قرار می گیرند. مخازنی که با توجه به شیوه تصفیه‌ی بیولوژیکی خاص خود، در مراحل پیش تصفیه‌ جریانات فاضلابی بکار رفته و ساخت آنها با استفاده از انواع لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 1400 میلیمتر، بسیار رایج است.

نصب لوله کاروگیت سایز 1400 برای آب رسانی

بهره گیری از لوله کاروگیت 1400 میلیمتر، در دو نوع پروژه آب رسانی مختلف صورت می پذیرد:

  1. سیستم های مقسم آب:

سیستم های تقسیم کننده یا مقسم آب شهری یا روستایی (با دبی بالا)، عمدتاَ به لوله‌هایی مقاوم و با سایز دهانه بزرگ نیاز دارند. نصب لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر، گاهاَ به عنوان انشعاب فرعی در سیستم‌های تقسیم آب کلانشهرها انجام میپذیرد. همچنین در سیستمهای مقسم آب کوچکتر، لوله‌های کاروگیتی 56 اینچ در قالب لاین اصلی به کار می‌روند. عملکرد هیدرولیک ویژه‌ی این تجهیزات با توجه به سطح صیقلی درونی آنها، یکی از مزایای بارز استفاده از آن در سیستم های توزیع آب می باشد.

  1. انتقال ثقلی آب:

گاهاَ نیاز است که از مبدأهایی دور، آب به نقاط شهری انتقال پیدا کند؛ و برعکس. باتوجه به اینکه بسیاری از نقاط این لوله کشی طولانی دارای دسترسی مناسبی نبوده و احتمال وارد آمدن ضربات متعدد و جویده شدن پایپ‌ها توسط جانوران موذی وجود دارد، لوله‌های کاروگیت فاضلاب یکی از بهترین گزینه‌های ممکن بشمار می روند. زیرا علاوه بر استحکام بالا، قابل جویده شدن و پوسیدگی نیز نیستند. انتقال ثقلی آب از رودخانه‌ها و دریاچه‌ها نیز با استفاده از همین تجهیزات صورت می پذیرد.

نکته‌ی کاربردی: میزان فشارپذیری داخلی کاروگیتهای سایز 1400 میلیمتر (و تمامی سایزبندی‌های دیگر) بسیار پایین است. فلذا باید برای انتقال های ثقلی آب مورد استفاده قرار گیرند.

قیمت لوله کاروگیت سایز 1400

قیمت لوله کاروگیت 1400

قیمت لوله کاروگیت 1400 که وزنی در حدودی 110 تا 165 کیلو برای مقاومت های مکانیکی متفاوت آن در طراحی مد نظر قرار می گیرد، با توجه به قیمت مواد اولیه بعلاوه سود کارخانه، قابل استخراج می باشد. علاوه بر هزینه مواد اولیه و میزان خالص‌بودن آن در فرآیند ساخت، قیمت لوله کاروگیت فاضلاب سایز 1400 میلیمتر را میتوان بر اساس پارامترهای زیر نیز مورد بررسی قرار داد:

  • مقاومت مکانیکی تعیین‌شده
  • عدد ثبت شده بعنوان قطر خارجی لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 1400
  • GRADE مواد اولیه. (بطورکلی بهره گیری از مواد اولیه گرید PE63 کاملاَ منسوخ شده است. فلذا از مواد اولیه پلی اتیلن Grade 100 و 80 برای ساخت لوله‌های کاروگیتی استفاده میشود. بلحاظ مقاومتی، هر دو کیفیت یکسانی را ارائه میدهند. اما محصول نهایی تولید شده از grade pe100، مقرون بصرفه تر است.
  • اتصال/عدم اتصال کوپلر در هنگام تولید لوله
  • متراژ طولی لوله تولیده شده
  • وزن محصول
  • نوع تولید لوله. (ساخت این پایپ ها به روش اسپیرال کاروگیت انجام می شود)
  • مسلح‌نمودن پایپ های کاروگیت فاضلابی به ورقهای فلزی. (در صورت ثبت سفارش برای جایگزینی لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی به جای لوله‌های فولادی و پوسیده قدیمی، معمولاَ از لوله‌های مسلح شده به ورقهای فلزی مقاوم، استفاده میشود)

جهت استعلام قیمت لوله کاروگیت 1400 با همکاران من در واحد فروش شرکت تماس بگیرید.

لازم به ذکر است برطبق آخرین بروز رسانی، قیمت لوله‌های کاروگیت فاضلاب 1400 میلیمتر گروه صنعتی پایپ گستر از کف هزینه‌ی 4.000.000 برای هر متر آغاز میشود. ضمن اینکه هزینه‌ی این مدل لوله‌ها در مقاومتهای مکانیکی بالاتر، تا حدود 8.980.000 تومان ادامه خواهد داشت.

مشخصات فنی لوله‌های کاروگیت سایز 1400

مشخصات فنی لوله‌های کاروگیت سایز 1400

برخی از مهمترین اعداد مربوط به مشخصات فنی لوله‌های کاروگیت 1400 میلیمتر، عبارتست از:

  • قطر به اینچ: لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 56 اینچ.
  • شرایط تولید بلحاظ مقاومت مکانیکی: امکان تولید از مقاومت مکانیکی 8 الی 64KN/M3 (و البته تولید با مقاومت مکانیکی 128KN/M3 در حالت ثبت درخواست سفارشی)
  • شرایط تولید بلحاظ اتصال/عدم اتصال کوپلر: بسته به سفارش مشتری، در هر دو حالت قابل تولید می باشد.
  • طول شاخه‌های تولیدی: 3، 6 و 12 متر.
  • ضخامت داخلی پایپ کاروگیت سایز 1400 میلیمتر: 1393±4 mm.
  • ارتفاع پروفیل: 115±3 میلیمتر
  • عدد شاخص جریان مذاب تست: کمتر یا مساوی 0.7.
  • کمترین و بیشترین وزن لوله‌های کاروگیت 1400 میلیمتر از مقاومت مکانیکی 8 الی 64 (KN/M3) بدون کوپلر: 15 کیلوگرم تا 184 کیلوگرم.
  • کمترین و بیشترین وزن لوله‌های کاروگیت 1400 میلیمتر از مقاومت مکانیکی 8 الی 64 (KN/M3) با کوپلر: 93 کیلوگرم (هر متر) الی 189.7 کیلوگرم.

توجه: پیش از هرگونه خرید لوله کاروگیت 1400 میلیمتر و دیگر سایزبندی ها، حتماَ جدول مشخصات فنی آنها را به دقت بررسی نمایید. (تعداد موجود در جدول مشخصات فنی را با اعداد مندرج در نقشه‌های اجرایی پروژه، مطابقت دهید)

شیوه‌های اتصال لوله کاروگیت 56 اینچ

شیوه‌های اتصال لوله کاروگیت 56 اینچ

لوله کاروگیت سایز 1400 میلیمتر یا همان لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 56 اینچ را با شیوه‌های متعددی میتوان به پایپ مجاور اتصال داد. بیاد داشته باشید که:

اتصال لوله کاروگیت 1400 میلیمتر با شیوه‌های 1) جوش الکتروفیوژن و 2) کوپلر سرخود ممکن است. اما بهترین شیوه برای اتصال لوله‌های در این سایز (56 اینچ)، اتصال بوسیله‌ی جوش اکستروژن است.

درحقیقت واشر و کوپلر بیشتر برای اتصال لوله‌های تا قطر دهانه 800 میلیمتر پیشنهاد میشود. ضمناَ جوش الکتروفیوژن نیز بیشتر برای لوله‌های با اقطار دهانه بیشتر از 2000 میلیمتر توصیه میگردد و در این قطر، چندان مقرون بصرفه نمی‌باشد. جوش اکستروژن، مناسبترین انتخاب برای لوله‌های از سایز 1000 تا 2000 میلیمتر بشمار میرود. اتصال با استفاده از جوش اکستروژن، پدید آورنده‌ی درز های همگن است. ضمن اینکه غالباَ حتی در رابطه با سطوح ضخیم، تنها به یکبار گذر دستگاه از خط جوش نیاز می‌باشد.

نکته: علاوه بر سطوح داخلی لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلاب، از جوش اکستروژن برای اتصال انواع سطوح در محیط های خارجی نیز استفاده میشود. چرا که از یکسو کیفیت و مانایی عالی و از سوی دیگر، سرعت اجرای بالایی دارد.

اشتراک گذاری در : share   share   share   share   share  

دیدگاه خود را وارد کنید.